SEOwebmaster.cz: nový nástroj pro kontrolu on-page SEO

Od září 2020 běží na českém internetu nový nástroj, který vám pomůže s průběžnou kontrolou vašich webových stránek z pohledu technického zpracování SEO. Indexace, odkazy, on-page faktory. To vše kontroluje průběžně a za příznivou cenu.

Fandím českým projektům. Ne vždy je používám, ale i tak jsem hrdý, že u nás vzniká řada zajímavých nástrojů. V souvislosti se SEO mě napadá například Collabim, Marketing Miner, ale i anglicky se tvářící, přesto vznikající v Brně ContentKing.

Z těch méně známých, snad autora a jeho tým neurážím, je to nástroj SEMOR. A jeho autor spustil loni v září nový projekt SEOwebmaster. Slouží ke kontrole on-page faktorů na webových stránkách, ale sleduje i odkazy vedoucí na váš web. Momentálně už má nižší stovky klientů a vyšší stovky aktivních projektů.

Kontrola technického SEO na webu

Začnete tím, že do webové aplikace zadáte adresu svého webu. Neumí zřejmě kontrolovat doménu a subdomény, vložte tedy přesnou adresu své homepage, zvolte protokol a také jazykovou mutaci Google, která vás v souvislosti s daným webem zajímá.

Ve výchozím nastavení SEOwebmaster kontroluje zadaný web každé tři dny, přičemž na něm projde 200 stránek. Jestliže je váš projekt větší, je na výběr ještě 600, 1200 nebo 2500 stránek, což se samozřejmě liší cenou. Bohužel také intervalem kontroly, kdy největší weby o 2500 adresách jsou kontrolovány jednou za měsíc. Škoda. Nastavení intervalu je nenápadně ukryto pod ozubeným kolečkem v přehledu projektů.

SEOwebmaster

Jakmile proběhne první kontrola, uvidíte report s přehledem nalezených chyb. Podobně jako zahraniční nástroje i SEOwebmaster rozlišuje kritické chyby, varování a upozornění. Chybí mi možnost nastavení, které faktory spadají do které závažnosti. Ale třeba tato funkce časem přibude.

Základní kontrola sleduje, zda je web vůbec indexovatelný ze strany vyhledávače, jestli jsou na podstránkách fungující odkazy na jiné weby, jaká je duplicita popisků, zda fungují všechny obrázky a mají vyplněné popisky, zda nejsou titulky stránek příliš dlouhé, jak rychle se stránka načítá a další faktory.

Jakmile proběhne další kontrola, uvidíte ve formě malého čísla u zjištěných počtů, zda došlo ke snížení počtu nalezených problémů, nebo zda se vyskytl nějaký nový. Jednotlivé stránky s vybranými problémy si samozřejmě na pár kliknutí vyfiltrujete a pustíte se do úprav.

U malých webů využijete nástroj pro sledování jejich struktury. U zkusmo zadaného blogu to moc nedopadlo a nástroj mi zobrazil web rozvětvený do nespočtu článků v první úrovni. Přínos nulový.

Užitečnější je kontrola návratových kódů na webu. Zjistíte, zda třeba nemáte na nějaké stránce odkaz na obsah, který jste mezitím smazali. Častým nešvarem je ignorování ALT popisků u obrázků. SEOwebmaster vás na to upozorní. Další přehledy zobrazují nejrůznější grafy u využívání odkazů, titulků a jiných prvků webu.

SEOwebmaster

Sledování vývoje zpětných odkazů

Nedílnou součástí SEO je budování zpětných odkazů. SEOwebmaster asi není míněn jako nástroj, který by vám s tím aktivně pomáhal, přesto se dotýká i této problematiky. Zobrazí vám vývoj odkazů v čase i přehled odkazujících domén.

Cena za kontrolu projektů v SEOwebmaster

Během ledna probíhala výrazná sleva, ale ani po jejím skončení nejsou ceny nijak závratné. Mám v testovacím účtu vloženy dva weby s výchozím intervalem kontroly a procházením dvou set adres. Nástroj mi ukazuje, že by mě měsíční poplatek vycházel asi na 40 korun odečítaných z předem nabitého kreditu. To není zlé. Cena je konečná, provozovatel není plátcem DPH.

Samozřejmě, SEOwebmaster je relativně nový a v počtu kontrol ani u přehledů se nemůže rovnat výše zmíněnému ContentKingu. Ale cena, přátelé. Ta cena je velice sympatická a pro začátečníka s malým webem je to dobrý start.

Pár nedodělků mě trklo do očí

Tolik rychlá recenze nástroje SEOwebmaster po týdnu používání. Pokud bych měl autorovi něco doporučit a naplnit tak pravidla vyvážené recenze, kde je třeba zmínit i negativa, bylo by to následující:

Když už si přidáte blog na web nástroje, který kontroluje funkčnost odkazů a obrázků, ujistěte se, že tam máte všechno v pořádku. Jinak to působí dost trapně. Skoro, jako byste se neřídili kontrolou ze svého vlastního nástroje.

Četné překlepy na stránce, kde je minimum textu, taky nepůsobí profesionálně. Stejně jako kontaktní stránka, kde je sice IČ, ale není tam jméno provozovatele. Proč se bát a ukrývat jej do povídání o GDPR, pokud projektu věříte a už jej podle tvrzení na homepage využívají stovky klientů? Nechápu. Stejně jako nechápu klasické „Napište nám“, kdy web provozuje jeden člověk a ne firma.

Jako první by to chtělo angažovat nějakého UX specialistu. Věci, které lze řešit jedním kliknutím někde, čekají na kliknutí jinde a jen proto, aby zobrazily tlačítko, které vás přesměruje na příslušný přehled.

Určitě ale není smyslem tohoto článku hejtovat. SEOwebmaster je tu chvíli a já věřím, že autor jej postupně doladí. Držím pěsti.

Tagy

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

návštěvník

Díky moc za test mého nástroje. Na nedodělky se hned podívám, některé mi prostě nedošly (kontakt na mě)

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru