Jak měřit kliknutí na tlačítko v Google Analytics 4

Sledování kliknutí na odkazy, ať už ty odchozí nebo odkazy směřující jen v rámci webu, je v Google Analytics 4 docela snadné. Stejně jako sledování odeslaných formulářů, které chcete vyhodnotit jako konverzi. Ale sledování kliknutí na konkrétní tlačítko na webu?

Tlačítka se na webu objevují obvykle ve dvou podobách. První je klasický odkaz tvořený HTML značkou <a href="">…</a>. To je jednodušší případ na vyhodnocování, protože kliknutí na něj změříte rovnou v GA4 bez toho, že byste museli do hry zapojit třeba Google Tag Manager. Vše jsem popsal v návodu Jak na vlastní konverzní události v Google Analytics 4.

Sledování kliknutí na klasická tlačítka už tak jednoduché není. Někdy pomůže vyhodnocení odeslání formuláře, jindy je ale tlačítko na webu jako prvek, který formulář neodesílá. Jen spouští nějakou jinou akci na stránce. Jindy sice formulář potvrzuje, ale JavaScriptem je jeho odeslání potlačeno a místo toho se v novém okně otevře jiná stránka. To byl případ i webu, na kterém jsem potřeboval nachystat měření kliknutí na tlačítko.

Jsou dvě možnosti, jak toho docílit. Ta rychlejší cesta znamená nachystat si v Google Analytics novou událost, podle návodu, který jsem zmínil. Do kódu stránek pak doplníte (nebo programátor doplní) odeslání události do Google Analytics:

<button onclick="gtag('event','nazev_udalosti');">

Více systémovou cestou mi ale přijde podchycení takové události v GA4. A protože to samo o sobě úplně nezvládá, tak za pomoci Google Tag Manageru.

Jak na to: GTM, GA4 a spuštění události po kliknutí na tlačítko

Že se vše odesílá správně zjistíte například pomocí nástroje Google Tag Assistant. Ten vám odpoví na otázku, zda máte správně nastaveno spuštění události po kliknutí na dané tlačítko a zda se událost pomocí GTM zpracuje. Jestli vše v pořádku chodí až do Google Analytics zjistíte v momentě, kdy se v nich přepnete na Přehledy > V reálném čase a v seznamu událostí uvidíte tu svou nově definovanou.

Vyhodnocení nové události v Google Analytics 4

Jakmile vše funguje a událost se posílá do Google Analytics, najdete ji ve výchozím přehledu Životní cyklus > Zapojení > Události. Mějte na paměti, že může trvat den nebo dva, než se zde nová událost objeví.

Image
Google Analytics 4 a událost kliknutí na tlačítko
Tagy

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru