Shodou okolností jsem nedávno přemýšlel nad tím, kdy jsem naposledy zašel do knihkupectví a koupil si nějakou knihu o počítačích nebo IT obecně. Ještě ten den jsem si všiml, že na několika blozích je chválena kniha SEO optimalizace pro vyhledávače profesionálně.
Jakékoli chvály, které se najednou objeví na několika stránkách, Facebookových profilech či Twitteru lidí, které sleduje velký počet fanoušků, mi přijdou podezřelé. Většinou je má na svědomí dobrý marketing (nebo nabídka provizí). Přesto jsem v tomto případě neodolal a knihu si zakoupil.
SEO sice není můj denní chleba, ale z pozice člověka, který staví weby, je to jedna z nezbytných věcí, které bych měl znát více, než v základech. A myslím si, že právě pro takové z nás je kniha SEO optimalizace pro vyhledávače profesionálně určena.
Mám ji doma teprve od včerejška, takže jsem si stihl prolistovat, se zvědavostí projel obsah a s ještě větší zvědavostí jsem na přeskáčku prošel několik stran. A musím říci, že už ty byly poučné a zajímavé.
Povedená kniha
Knížek od Zoner Press mám doma jen pár, většinu o fotografování, ale i tak mám pocit, že si pečlivě vybírají kvalitní tituly. V případě SEO optimalizace pro vyhledávače profesionálně jde o knihu přehledně členěnou, doplňovanou množstvím schémat a přiměřeným množstvím obrázků. Text je členěn tak akorát a hlavně: velice dobře se čte. Jak autor sám na začátku knihy uvádí, jeho kniha je oproti ostatním lepší v tom, že to není hromada nudné teorie.
Knížky o SEO jsem v ruce držel několikrát, ale žádnou jsem si nikdy nekoupil. Jelikož nejsem v této oblasti naprostý začátečník, stačilo mi vždy projít obsah, abych zjistil, že dané knihy jsou jen jakýmsi agregátorem informací, jakých se na webu válí spousty.
SEO optimalizace pro vyhledávače profesionálně je však jiná. Ano, najdete zde nezbytné technické pasáže věnované úpravám webu, použití různých nástrojů a řešení různých problémů. Ze všech textů dýchá autorova praxe. To, co mě však zaujalo nejvíc a přesvědčilo ke koupi, jsou ty méně technické a více praktické části.
Brouzdáním na internetu nevyčtete ucelené tipy, jak žít život konzultanta SEO. Tedy jak odpovídat na vtíravé, složité i hloupé otázky klientů. Jak řešit rámcovou smlouvu. Jak by měla vypadat analýza webu. Právě dvě kapitoly věnované komplexní analýze obsahového webu a eshopu mě ke koupi knihy přesvědčily definitivně.
Když občas koukám na nabídku služeb různých rádoby SEO specialistů v Česku, je mi teskno z toho, že jejich služby jsou vlastně zaměřeny jen na malé firemní weby, kde je omezené cílení na několik klíčových slov. Ti lepší dovedou SEO pro eshopy. Ale velmi málo lidí dovede dělat kvalitní SEO pro rozsáhlé obsahové weby. A právě analýze takovéhoto smyšleného webu autor věnoval celou kapitolu. Perfektně zpracovanou, poučnou.
Autoři knihy
Knihu SEO optimalizace pro vyhledávače profesionálně psali dva autoři, přestože v textu samotném k vám mluví vždy jedna osoba. Předpokládám, že hlavním autorem je první uvedený, tedy Danny Dover, bývalý zaměstnanec SEOmoz, firmy specializované na pomoc se SEO, jejíž nástroje určitě dobře znáte. Psal jsem o nich i na Maxiorlovi. Praxe a zkušenosti Danny Dovera jsou z textu opravdu znát.
Druhým autorem je Erik Dafforn, pracující ve vedení jedné firmy specializované na SEO a sociální marketing.
SEO optimalizace pro vyhledávače profesionálně do konce dubna se slevou
Zoner Press momentálně (do konce dubna) nabízí tuto knihu se slevou 70 Kč. V objednávce na zonerpress.cz stačí zadat slevový kód SEOH1. Pokud vás tedy SEO zajímá, máte už určité základy a chcete si je rozšířit, případně si ověřit, zda máte co zlepšit ve své komunikaci s klienty, pak pro vás bude tato kniha přínosem.
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.
Podobné články
Komentáře k článku
Dobry den,
kniha samozřejmě prošla korekturou, dvojitou. Mohu vás poprosit o zaslání alespoň několika překlepů na miroslav.kucera@zoner.cz :-) Tím neříkám, že tam překlepy nejsou. Určitě jsou. V každé knize jsou. Ale že bych to označil jako "chybějící korektura" či "hodně překlepů"... to snad ne :-)
Mrknu na to. Už mám podobnou knihu: Velkého průvodce SEO od Michala Kubíčka, ale SEO se vyvíjí a ráda si přečtu co se zase změnilo
Tohle byla svého času velmi zajímavá kniha. Bohužel knihy o seo se píší velmi špatně, protože algoritmus i použité praktiky se velmi rychle vyvýjejí. Obzvlášť různé triky pak mají velmi krátkou životnost. V čem nikdy neuděláte chybu je to, abyste se snažili vašim návštěvníkům přinést co největší hodnotu a poskytli jim co nejlepší odpověď na otázku, se kterou začali vyhledávat. Na tomto fundamentálním principu pracuje každý vyhledávač. Na druhou stranu je i spousta technických věcí, které musíte nastavit přímo na stránce a které už vyžadují hlubší úroveň znalostí. Najmout si proto profesionální agenturu a mít po starostech se rozhodně vyplatí.
po odborné stránce, i když s některými názory úplně nesouhlasím. Rady z praxe jsou velké plus. Občas mi připadalo, že se několikrát opakuje jedno téma. Kvalitu sráží chybějící korektura - hodně překlepů a pod. Jazyk občas zvláštní (pominu záměnu můj/svůj, která se bohužel stává standardem). Ale jinak můžu doporučit.