Jak měřit kliknutí na odchozí odkazy v Google Analytics

Pokud si v Google Analytics 4 a jejich rozšířeném měření zapnete sběr kliknutí na odchozí odkazy, tak se sice jejich počty začnou sbírat, ale GA vám je nikde smysluplně nezobrazí. Jak si vše správně nastavíte a dostanete se ke statistikám?

Už jsem řešil s několika klienty, že je zajímalo, na které odkazy vedoucí ven z webu uživatelé nejčastěji klikají, ale přitom neměli zapnuté jejich měření. To je hlavní odlišnost Google Analytics 4 oproti starší verzi. Tehdy se měřilo vše a zpětně jste se podívali na čísla, která vás zrovna zajímala.

V Google Analytics 4 si musíte dopředu rozmyslet, co chcete měřit, nastavit to a až poté konzumovat informace. A když vás napadne něco dalšího, začnete to měřit až po úpravě nastavení.

Jak zapnout sledování odchozích odkazů v Google Analytics

Samotné měření kliknutí na odchozí odkazy bych čekal ve většině případů zapnuté, ale není tomu tak vždy. Pojďme spolu zkontrolovat, zda jste na základní nastavení nezapomněli:

Image
GA4 a nastavení datového streamu

Zobrazení reportu odchozích odkazů

Jakmile máte sběr statistik o kliknutích na odchozí odkazy zapnutý, najdete jejich seznam v reportech:

Image
GA4 a Zobrazení reportu odchozích odkazů

Kde najdu rozdělení kliků podle cílových adres?

Při pohledu na přehled událostí click vás asi napadne, že tam chybí to nejpodstatnější. Rozdělení dle jednotlivých cílových adres a součet prokliků na ně ve zvoleném časovém období. Celkový počet kliknutí na vše dohromady je totiž obvykle k ničemu.

Náprava je sice jednoduchá, ale vůbec není zřejmá a nechápu, proč zrovna tohle GA4 nenastaví automaticky po zapnutí sledování odchozích odkazů ve Vylepšeném měření.

Image
GA4 a Zobrazení reportu odchozích odkazů po úpravě

Jak na pohodlnější zobrazení počtu prokliků na jiné weby v GA

Malá karta v souhrnném přehledu není zrovna nejpohodlnější zobrazení. Můžete si zkusit vyrobit nový přehled, který tyto údaje zobrazí v samostatné tabulce přes celou plochu analytického nástroje:

Image
Vlastní přehled odchozích odkazů v Google Analytics 4

Tip: Vlastní přehled má možnost doplnit filtr. U webů pracujících s provizními odkazy se tedy nabízí vytvoření přehledu vyfiltrovaného pouze na statistiku prokliků na tyto odkazy, které vám přinášení potenciální zisk.

Abychom byli kompletní, ještě musím zmínit druhou část Google Analytics 4, což jsou Průzkumy. I v nich si samozřejmě zobrazíte podrobnosti o odchozích odkazech:

Image
GA4 a Průzkum odchozích odkazů

Pokud byste se měřením odchozím odkazů chtěli v Google Analytics 4 zabývat ještě více do hloubky, doporučuji kouknout do dokumentace [GA4] Události vylepšeného měření. Najdete tam kromě link_url ještě další parametry události, které lze v souvislosti s odkazy sledovat.

Tagy

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru