Jak na průzkum konverzní cesty v Google Analytics 4

Google Analytics 4 vám sice zobrazí, jakým způsobem se uživatelé dostali ke stránce, kterou považujete za konverzní, ale příslušné nastavení je poněkud ukryté v již tak komplikovaném rozhraní průzkumů. Není však třeba se toho bát.

Zejména u firemních webů je zajímavé zjistit, jaká byla cesta uživatelů k určitým stránkám. Leckdy na základě takovýchto dat dojdete k nápadům, jak web upravit, abyste zvedli své konverze a návštěvníkům se s webem lépe pracovalo.

Konverzní stránka může být formulář, ale stejně tak si někdy budete chtít odpovědět na otázku, odkud se uživatelé proklikávají například k ceníku. Je průchod webem k cílové stránce nějak odlišný u uživatelů, kteří přišli přes vyhledávání, z newsletteru nebo ze sociálních sítí?

Vytvořte si nový průzkum

Snadno pochopitelné rozhraní v podobě reportů vám na zmíněné otázky v Google Analytics 4 (teď už prostě zase jen Google Analytics) neodpoví. Tato data získáte v druhé hlavní části „géáček“, a to v Průzkumech.

Image
Průzkum trasy v Google Analytics
Průzkum trasy v Google Analytics

Když vás zajímají odlišnosti v chování návštěvníků

Někdy je relevantní zjistit odlišnosti v konverzní trase a průchodu uživatelů na základě zdroje návštěvnosti. V průzkumech Google Analytics k tomu slouží segmenty. Aby se vám mezi nimi snadno přepínalo, využijeme před jejich vytvořením systém karet.

Nyní stačí jenom překlikávat mezi jednotlivými kartami v horní části přehledu a porovnávat si získaná data.

Image
Nastavení segmentu v Google Analytics
Nastavení segmentu v Google Analytics

Průzkum vám po vytvoření zůstane k dispozici v knihovně, takže kdykoli se do průzkumů opět vrátíte, stačí si jej znovu rozkliknout a případně vyfiltrovat pro aktuální období.

Tip: Pozor, jestliže používáte Google Analytics s více účty, myslete na to, že průzkumy jsou uloženy jenom pro vás a ostatní uživatelé k nim nemají přístup. Ten jim udělíte tak, že v seznamu průzkumů kliknete na ikonku pro sdílení. Tím kolegům umožníte na průzkum koukat – nikoli ovšem měnit jeho nastavení.

Tagy

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru