Roste návštěvnost vašeho webu? Koukněte na Google Analytics.

Myslím, že většina z čtenářů tohoto webu nemá problém s tím, aby si zřídili účet u Google Analytics a vložili měřicí kód na své stránky. Ale ne každý možná plně využívá všechny možnosti, které Google Analytics nabízí. Mám pro vás jeden krátký tip jak zjistit, zda a o kolik návštěvnost webu roste.

Momentální návštěvnost za určité období je sice důležitý údaj, ale zdaleka byste se s ním neměli spokojit. Neméně důležité je totiž porovnání, zda návštěvnost vašich stránek roste nebo klesá. Jakkoli můžou být údaje o aktuální návštěvnosti uspokojující, je třeba je porovnávat s minulostí. Nenechejte se uspat zajímavými čísly. Pokud provozujete jeden dva weby, pak si samozřejmě návštěvnost za minulá období pamatujete. Pokud těch webů máte více, už to může být horší.

Inspiraci k tomuto článku jsem našel při úpravě informací o návštěvnosti Maxiorla. Google Analytics totiž nabízí jednoduché porovnání návštěvnosti za dvě různá (stejně dlouhá) období. Tuto funkci lze snadno přehlédnout, tak možná se následující tip bude někomu hodit.

Po přihlášení do Google Analytics se přepněte na nástěnku se základní statistikou o návštěvnosti vašeho webu.

Klepněte na šipku vedle aktuálního období a vyberte si rozsah dat pro první období. Poté zaklikněte volbu Compare to Past a vyberte druhé období pro srovnání. Google Analytics přitom automaticky vybere stejně dlouhé období předcházející prvnímu zvolenému. Jinými slovy, když vyberete návštěvnost za poslední měsíc, pak výběr pro druhé období automaticky nastaví měsíc předchozí. Tlačítkem Apply výběr potvrdíte.

Google Analytics

Google Analytics

Na grafu návštěvnosti se obě vybraná období zobrazí různými barvami. Standardní je modrá, v tomto režimu značí první zvolené období. Zelená pak označuje návštěvnost odpovídající dnům ve druhém zvoleném období. Když nad graf najedete myší, uvidíte další podrobnosti a procentuální rozdíl.

Google Analytics

Google Analytics

Při aktivaci režimu porovnávání dvou období se změní i další údaje ve statistice. Všimněte si procentuálního označení nárůstu návštěvnosti u jednotlivých zobrazených hodnot. Podobné porovnání najdete také v panelech s návštěvníky a obsahem.

Google Analytics

Google Analytics

Jaké statistiky návštěvnosti používáte na svém webu? Je to Google Analytics, Waudit, TOPlist, Navrcholu, NetMonitor nebo něco dalšího? Které z těchto službe nejvíce důvěřujete? Napište do komentářů pod článkem.

Tagy

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

návštěvník

Používám jak Google Analytics, který mi zobrazí zajímavé věci tak i TOPlist, který je nejlepší k porování návštěvnosti protože ho používá nejvíce webů. Z TOPlist sleduji Vstupní stránky a odkud přišli.

návštěvník

Co je hlavním důvodem, že se výsledky těchto dvou měření tak rozchází??

Profile picture for user Jan Polzer

Rozdílná metodika odlišování návštěvníků - čas, cookies, IP adresa... Netmonitor nepoužívám, takže víc nemohu sloužit. Někdo jiný?

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Poslední komentáře