Reklamní systém Google AdSense těží ze zobrazování kontextových reklam na webových stránkách malých i velkých producentů obsahu. Reklama je do něj vkládána skrze jinou službu Google, a sice Google AdWords. Tolik pro osvěžení paměti. Předpokládám, že Google AdSense čtenáři Maxiorla dobře znají.
Dosavadní uživatelské rozhraní Google AdSense nebylo zrovna dvakrát uživatelsky nebo graficky přívětivé. Nepochybně to byl důvod, proč se v Google rozhodli po úpravě administrace AdWords spustit nově i vylepšenou administraci v Google AdSense. Čím se tedy liší?
V Google AdSense nezůstal kámen na kameni
Zatímco dříve jste po přihlášení do administrace Google AdSense uviděli přehled prokliků a zisků v rámci aktuálního dne a tento přehled jste dále mohli přepnout na včerejšek, uplynulý týden, aktuální nebo předchozí měsíc, nyní ihned po přihlášení vidíte zisky za dnešek, nevyplacené příjmy a zisky od poslední platby.
Na úvodní domovské stránce administrace je dále přehled typů reklam za posledních sedm dnů. Ten můžete přepínat jako dříve - na dnešek, včerejšek, posledních sedm dnů, posledních třicet dnů, aktuální měsíc a minulý měsíc. Zapomeňte však na zobrazení kanálů, za těmi musíte dále do administrace.
Nové Google AdSense
Kromě výchozího souhrnu najdete na domovské stránce Google AdSense také informace o provedených nebo očekávaných platbách, přehled zpráv od Google AdSense, nastavení vašeho účtu a nápovědu. Vždy se musíte na levé straně přepnout do příslušné sekce.
Druhá část, Moje reklamy, vám na první kliknutí zobrazí přehled reklamních jednotek s informací o rozměrech a datu poslední úpravy. Dále si zde prohlédnete seznam svých kanálů. Reklamní jednotky i kanály zobrazujete pro reklamy v obsahu, ve vyhledávání a ve zdrojích. Nechybí možnost filtrování.
Přehledné je povolování a blokování určitých reklam. To se samozřejmě nabízelo i v předchozí verzi administrace Google AdSense, nyní si můžete nechtěné reklamy spravovat mnohem jednodušeji. Vyjma blokování konkrétních URL lze reklamy blokovat podle reklamních sítí, případně zde zapnete/vypnete nastavení reklam založených na zájmech a reklamy třetích stran.
Když chcete detailní informace z Google AdSense...
Čtvrtou hlavní částí nového Google AdSense jsou Přehledy výkonu. Zobrazení vašich výdělků ve formě grafů v původní verzi Google AdSense nebylo, jde tedy o zajímavou novinku. Podobně jako u statistik Google Analytics si můžete grafy filtrovat na určité časové období a zobrazovat v nich příjmy, počty zobrazených reklamních jednotek, pokrytí, počet prokliků a další informace.
Grafy v Google AdSense
Najdete zde i oblíbený přehled zisků rozdělený podle kanálů, takže i v novém Google AdSense samozřejmě zjistíte, které weby nebo reklamní pozice vám přinášejí největší příjem.
Co si počít s novým Google AdSense?
Vzhledem k tomu, kolik je kurzů a knih věnovaných Google AdSense, předpokládám, že školitelé tohoto reklamního systému budou mít po spuštění nové administrace do ostrého provozu doslova žně. V administraci totiž opravdu nezůstal kámen na kameni a jakkoli může nové Google AdSense vypadat uživatelsky přívětivě, dovedu si představit, jak spousta uživatelů lamentuje nad tím, že nemůže najít ten či onen přehled, na který byli zvyklí.
Můj osobní názor na nové Google AdSense je pozitivní. V prvních chvílích jsem se sice musel déle rozkoukávat, ale nakonec jsem v administraci našel vše, co jsem potřeboval. Líbí se mi snadný přístup k detailním přehledům. Jen rychlost načtení statistik mi nyní připadá pomalejší.
Chcete-li vědět více, prohlédněte si stručný přehled novinek v Google AdSense.
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.
Podobné články
Komentáře k článku
Jaké pokrytí?
->Přehledy výkonu
Pokrytí
Pokrytí je poměr mezi počtem požadovaných reklamních jednotek či dotazů a počtem reklamních jednotek zobrazených na webových stránkách.
me to napíše "Vyzkoušejte novou službu AdSense" a ať klikám na co chci, dál mne to nepustí :((
Pozdravujem, nainštaloval som: https://www.drupal.org/project/adsense umiestnil block, nadstavil ID, v Google Adsense som vytvoril reklamu, malo by byť všetko v poriadku, ale zobrazuje mi len orámovanie nastavenej veľkosti bannera s textom (sú tam pravdaže čísla, sem som dal „x“):
client = pub-xxxxxxxxxxxxxx slot = xxxxxxxxxxx width = 160 height = 600 shape = vertical
Vopred vďaka za radu S
Dobrý den, nedovedu říci. Možná je to klasické chování AdSense, kdy po vytvoření reklamní jednotky chvíli trvá, než se začne zobrazovat reklama. Možná je to problém v nastavení modulu. Já jej nepoužívám, takže nedovedu říci.
Dobrý deň,
zdá sa, že modul
https://www.drupal.org/project/adsense
nefunguje ako má, poskytnete indície, ktorým smerom sa vydať?
No já především nechápu, proč potřebujete na vložení reklamního kódu nějaký specializovaný modul? Vytvořte si blok a vložte do něj kód z AdSense. Nebo v tom vidíte nějaký problém?
To som pravdaže urobil ako prvé, ale zobrazuje sa len prázdne biele pole (vľavo dole pri každom článku a vpravo hore na titulke). Reklamy sú responzívne, v rozhraní účtu Adsense sú vtvorené, majú stav "Nová".
Následne som na fóre Drupal.org vyhľadal issues:
https://www.drupal.org/project/adsense/issues/2901664
https://www.drupal.org/project/adsense/issues/2880179
https://www.drupal.org/project/adsense/issues/1475932
A experimentoval s tým, ale bez výsledku.
Stretol sa tu s týmto problémom ešte niekto?
Problém může být ledaskde. V nastavení rozměrů ze strany tématu vzhledu, v rozbitém JavaScriptu bránícímu stažení reklamního kódu, i v tom, že reklama není vidět hnedka, ale až po nějaké době. Těžko říci.
Zajímavé je to pokrytí jaké máte? Mě to hlásí 74,95% . Tak by mě zajímalo jestli je to málo nebo hodně.