Upravte si Drupal pro lepší soužití s AdSense

Na každém webu najdete části, které tvoří hlavní obsah, části sloužíci k navigaci v rámci webu, odkazy na spřátelené stránky, různé dočasné informace atd. Vzhledem k tomu, že se reklamy AdSense zobrazují v závislosti na obsahu stránky, je dobré reklamní systém donutit k tomu, aby si obsahově nepodstatných částí vašeho webu nevšímal. Řešení je velmi jednoduché a ve vztahu k pravidlům AdSense také legální.

Google nabízí několik postupů, jak určité stránky z hlediska vztahu k AdSense zdůraznit a jiné zeslabit. V praxi to vypadá tak, že ty části, na které chcete cílit reklamu, zabalíte mezi následující značky:

<!-- google_ad_section_start -->
<!-- google_ad_section_end -->

Konkrétně tedy:

Hlavička
Titulek

<!-- google_ad_section_start -->
Obsah
<!-- google_ad_section_end -->

Nějaké info

<!-- google_ad_section_start -->
Další obsah
<!-- google_ad_section_end -->

Patička

Pomocí následující dvojice obalujících značek máte možnost vybranou část stránky zeslabit z hlediska působení na obsah reklamy AdSense:

<!-- google_ad_section_start(weight=ignore) -->
<!-- google_ad_section_end -->

Smysl sekčního cílení

Výše popsaná technika se nazývá sekčním cílením. Myslíte-li to s reklamou na svém webu vážně, věnujte chvilku jednoduchým úpravám webu z hlediska sekčního cílení. Výběr reklam záleží na tom, jaký je obsah vašeho webu a sekčním cílením zajistíte co největší relevantnost reklamy. Tato práce se vám vrátí. Lidé budou spíše klikat na reklamy, které souvisí s tím, co na vašem webu právě čtou.

Sekční cílení AdSense a Drupal

Díky šablonám témat v Drupalovi je sekční cílení opravdu jednoduché. Většina témat pro Drupal obsahuje soubor node.tpl.php. Otevřete si tedy tento soubor ve svém oblíbeném editoru a vyhledejte řádek obsahující:

<?php print $content ?>

Tento řádek následně obalíte značkami pro sekční cílení, takže nová podoba bude:

<!-- google_ad_section_start -->
<?php print $content ?>
<!-- google_ad_section_end -->

Jak vidíte, není to nic složitého a nijak to neovlivní fungování Drupalu a jeho témat. Výše uvedeným způsobem, kdy je obalena pouze část vypisující obsah, zajistíte, že sekční cílení je aplikováno jak na výpis konkrétního článku/stránky, tak v seznamu článků, kdy je takto obalen každý úvodník (neboli teaser, chcete-li anglickou terminologii Drupalu).

Další informace o sekčním cílení AdSense najdete v Centru nápovědy AdSense.

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Poslední komentáře