Většina z vás pravděpodobně na svém webu používá Google Analytics a sleduje návštěvnost svých stránek či eshopů. A dávno víte, že obyčejné počitadlo návštěvnosti vám neodpoví na dotazy, proč k vám uživatelé přišli, jak dlouho se zdrželi, co hledali a kteří z nich případně nakoupili. (proč to řešit? viz můj kurz SEO).
Google v souvislosti s tímto měřením ukládá cookies a vidí také IP adresu návštěvníků, což jsou už osobní údaje. A je tedy nutné mít toto nějak ošetřeno v případě, že se web týká vašeho byznysu.
Samozřejmě ve věku elektronické komunikace by byl nesmysl podepisovat s Googlem kvůli GDPR papírovou smlouvu o tom, že zpracovává data vašich návštěvníků. Ale nějaká forma souhlasu je vyžadována, takže pro tyto účely Google přidal do Analytics tlačítko, kterým si zobrazíte příslušný dodatek a následně jej můžete akceptovat.
Jak přijmout dodatek k GDPR v Google Analytics:
Jelikož se souhlas týká celého účtu, nemusíte se překlikávat mezi jednotlivými weby. Pokud však účtů máte více, ujistěte se, že jste dodatek přijali v každém z nich.
Napadá mě, že jako dodatečný správce účtů svých zákazníků vidím na více položek v Google Analytics. Je otázka, zda souhlas mám vyjádřit já, nebo by to měl udělat provozovatel těch webů a účtů. Myslím, že B je správně.
Pod dodatkem vidíte také odkaz ke správě DPA, kde je možné upravit kontakty na vás, resp. vaši firmu. DPA je zkratka Data Protection Act, který platí ve Velké Británii. Neplést s DPO, tedy pověřencem pro ochranu osobních dat, kterého specifikuje GDPR.
Google nicméně v tomto nastavení umožňuje uvést kontaktní osoby coby primární kontakt a DPO právě v souvislosti s GDPR. Podle tohoto nařízení byste zde měli vyplnit alespoň primární kontakt.
Doba uchovávání záznamů v Google Analytics
Doplněno 14. dubna 2018: Google nedávno přidal do své služby Analytics ještě další nastavení související s GDPR. Po přepnutí do administrace a režimu Správce a klepnutí na položku Údaje o měření, najdete novou položku Uchovávání dat.
Určuje, jak dlouho budou na serverech Google ponechány údaje spojené s cookies, identifikátory uživatelů a inzerce. Výchozí nastavení je 26 měsíců, můžete jej však změnit. Na většinu přehledů by to nemělo mít vliv.
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.
Podobné články
Komentáře k článku
Dobrý den,
starám se klientům o PPC reklamy a rád bych jim ulehčil práci s Google Analytics, proto bych jim chtěl "vyřešení GDPR v Google Analytics" zdarma nabídnout, nicméně nevím, kolik měsíců mohu nastavil uchovávání dat? Pokud nechám defaultních 26 je vše v pořádku? Jak dlouho mohu ze zákona data uchovávat? Budu moc rád za případné rady.
To asi bude záležet na specifikaci u daného webu. Nenašel jsem žádnou konkrétní odpověď ani v cizojazyčných zdrojích, obvykle říkají že nastavení nejmenší hodnoty, je nejmenší zlo.
Dobrý den,
po přihlášení do primárního účtu v Analytics jsem postupovala podle Vašeho návodu, ale u dodatku vidím pouze tlačítko Hotovo. Znamená to, že už někdo jiný provedl schválení dodatku?
Díky moc,
Katka
Ano. Pravděpodobně někdo další, kdo má přístup k vašemu účtu u Analytics.
Spíš by mi zajímalo, jak se těchto otravných věcí zbavit. Stejně jako těcho odsouhlasení Cookies, kde taky chybí tlatítko Nesouhlasím, neobtěžovat.