Elektronický podpis: jak jej získat?

Elektronický podpis se v poslední době velmi rozšířil a může vám ušetřit spoustu času s vyřizováním na úřadech. Jak postupovat pro jeho získání vám v tomto článku poradíme.

Za elektronický podpis se v širším významu dá považovat jakékoliv uvedení identifikačních údajů autora do elektronického dokumentu. Takovýto podpis samozřejmě není schopen zaručit ani integritu ani autenticitu podepsaného.

Avšak velmi často se tímto pojmem myslí zaručený elektronický podpis. Zaručený elektronický podpis zajišťuje pomocí kryptografických metod a dohledu nezávislé třetí strany (certifikační autority) integritu a autenticitu dat.

V současné době občané využívají elektronický podpis vůči orgánům veřejné správy především v oblasti správy daní a v obecných správních řízeních. Nutnou podmínkou pro komunikaci občanů se státní správou s použitím elektronického podpisu jsou tzv. kvalifikované certifikáty občanů.

Ministerstvo vnitra vykonává povinnosti stanovené zákonem č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu. Stanovuje požadavky podle vyhlášky č. 378/2006 Sb., o postupech kvalifikovaných poskytovatelů certifikačních služeb. Zpracovává také návrhy právních předpisů týkajících se elektronického podpisu a v jeho působnosti je rovněž zajištění mezinárodní spolupráce v této oblasti a plnění úkolů plynoucích z členství ČR v mezinárodních organizacích.

Kde všude využijete elektronický podpis

  • podání přehledu o příjmech a výdajích OSVČ
  • přihlášky a odhlášky k nemocenskému pojištění
  • elektronické podání přiznání k DPH
  • elektronická komunikace se státní správou, krajskými a městskými úřady
  • elektronická komunikace se zdravotními pojišťovnami
  • žádosti o sociální dávky
  • podávání žádostí o dotace EU
  • datové schránky - datové úložiště, určené k doručování a provádění úkonů vůči orgánům veřejné moci
  • podepisování faktur
  • elektronický podpis PDF dokumentů
  • elektronický podpis e-mailů

Jak si elektronický podpis zřídit?

Zřízení elektronického podpisu je pro člověka, který se neorientuje v oboru informačních technologiích hlouběji, poměrně složitá záležitost, která zabere větší množství času. Existují však webové stránky, které se tímto oborem zabývají. Jednou z nich je služba zřízení elektronického podpisu kde Vám rádi pomohou, a to ať jste soukromá osoba, nebo podnikatelský subjekt, či státní organizace.

Další informace o elektronickém podpisu najdete na stránkách www.digitalni-podpis.cz.

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: placená inzerce

Články označené jako placená inzerce jsou obsah, za který zadavatel inzerce zaplatil provozovateli tohoto webu.

Komentáře k článku

návštěvník

Dobry den
Zde v UK, pokud některý z úředů vyžaduje e. podpis, pak v v jejich příloze je možné tento podpis aplikovat.
Nevím jakým způsobem z Velké Británie mohu splnit požadavek Důchodového zabezpečení v ČR.

návštěvník

To já jsem si elektronický podpis zřídil na základě návodu z https://ideaclub.cz/media/jak-ziskat-elektronicky-podpis přes českou poštu a celá tato záležitost mě stála 400 kč. To mi nepřišlo jako nějak velký náklad vzhledem k tomu, jak velkou úsporu času při komunikaci s veřejnou správou to pro mě znamená.

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru