Universal Analytics měly cíle, Google Analytics 4 mají konverze. Jejich sledování je pravděpodobně hlavní důvod, proč jakékoli měření na web nasazujete. Z prostého grafu návštěvnosti obvykle nezjistíte, jestli vám na web chodí zákazníci, kteří opravdu něco nakoupí nebo poptají vaše služby.
V dalších řádcích budu počítat s tím, že budete chtít sledovat trojici událostí, které si vyhodnotíte jako konverzní. Zároveň vám tento postup ukáže, jak definovat události v Google Analytics 4 obecně. V mé ukázce jde konkrétně o:
- Zobrazení konkrétní podstránky webu (třeba s poděkováním za odeslaný formulář)
- Kliknutí na e-mailovou adresu
- Kliknutí na odkaz s telefonním číslem
Vytvoření vlastní události v GA4:
V přehledech jako je Životní cyklus > Zapojení > Konverze se vám události začnou objevovat až od dalšího dne, nicméně pro rychlé vyzkoušení, že vše funguje, proveďte konverzní událost na webu sami, případně počkejte na nějakého návštěvníka a koukněte do Přehledy > V reálném čase.
Vpravo dole je zobrazena karta s počtem událostí a měli byste v ní vidět ty, které jste nově začali sledovat. Tedy pokud už nastaly.
V rámci cvičení si následně vyzkoušejte vytvoření vlastního reportu s nástěnkou a kartami vývoje jednotlivých konverzí v uplynulých dnech.
Tip: Asi vám vrtá hlavou, odkud jsem vzal výrazy jako link_url, event_name, page_location a další. Google sám to docela dobře a bez balastu popisuje v dokumentaci k Vylepšenému měření událostí. Jak uvidíte, lze zpracovat nejenom celou URL prokliknutých odkazů, ale třeba i jejich doménu, zda vedou na jiný web atd.
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.
Přidat komentář