Nastavením PPC kampaně vaše práce nekončí
Pokud si kladete otázku, jak optimalizovat svoji PPC kampaň, pak předpokládáme, že o nastavení PPC kampaně už nějaké znalosti máte. Spousta firem ale dělá chybu, když má za to, že kampaň stačí dobře nastavit a připravit ke spuštění v Google Ads nebo Skliku.
Nastavit PPC kampaň a jednou za čas zvýšit cenu za proklik je sice možnost správy PPC, ale rozhodně ne efektivní. A každý podnikatel přece chce vést svoji kampaň efektivně.
Proč se vám optimalizace PPC kampaně vyplatí?
Kampaň, kterou průběžně optimalizujete, vám samozřejmě bude vydělávat více peněz. Primárním cílem optimalizace PPC je udržitelnost nízkého PNO. Budete-li se tedy svým kampaním věnovat i po spuštění, můžete ušetřit na nákladech a své investice maximalizovat.
5 způsobů optimalizace PPC
Dejme tomu, že PPC kampaň máte správně nastavenou a spuštěnou. Nyní se podíváme na konkrétní způsoby její optimalizace, které vám pomohou zvýšit počet konverzí a vytěžit z vaší investice maximum:
1. Vylučování vyhledávacích dotazů = lepší zacílení
Jedna z prvních věcí, na kterou byste se při optimalizaci PPC kampaně měli zaměřit, je vyloučit nerelevantní vyhledávací dotazy. Co to znamená? V zásadě jde o to, abyste analyzovali vyhledávací dotazy a identifikovali slova, která s vaší reklamní soustavou nesouvisí.
Nejenže tak zvýšíte přesnost vyhledávání a přivedete na svůj web zákazníky, kteří mají o váš produkt skutečný zájem, ale navýšíte tím také CTR (Click Through Rate), nebo-li míru prokliků. S tím potom dlouhodobě souvisí i lepší pozice inzerátu a nižší cena za proklik.
2. Nová klíčová slova
S vylučováním nesouvisejících vyhledávacích dotazů úzce souvisí také přidávání nových klíčových slov. Hledejte, které vyhledávací dotazy se ve vaší reklamní sestavě opakují, a rozšiřte ji. Kombinace těchto metod vám zaručí mnohem specifičtější cílení a budete mít jistotu, že vaše reklama bude pro zákazníky relevantní.
3. Zbavte se kampaní, které nejsou efektivní
Další důležitou součástí optimalizace PPC kampaně je průběžná analýza výkonnosti. To pochopitelně nějaký čas zabere. Z dlouhodobého hlediska se vám ale sledování míry efektivity vašich kampaní rozhodně vyplatí. Je přirozené, že některé parametry nemusí fungovat optimálně a rozhodně to není důvod na PPC zanevřít. Stačí výsledky kampaní průběžně kontrolovat a ty nevýkonné jednoduše ukončit.
4. Využijte rozšíření v Google Ads a Skliku
Rozšíření reklam jak na Google Ads, tak na Skliku je zcela zdarma a pomůže vám vaši reklamu více zvýraznit, čímž zvýšíte i míru CTR. Typů rozšíření je celá řada a záleží jen na vás, které rozšíření je pro vás to ideální. Využít můžete rozšíření o odkazy na podstránky, telefonní číslo, lokalitu, aplikaci, cenu, popisky a spousty dalších. Experimentujte a nastavte si rozšíření, díky kterým vaši kampaň více zviditelníte a lépe zacílíte.
5. Mrkněte ke konkurenci
Tímto vás nechceme navádět, abyste kopírovali strategie konkurentů – to by rozhodně nefungovalo. Porovnat jejich kampaně se svými ale může být další efektivní způsob, jak zvýšit kvalitu svých reklamních sdělení. Podívejte se co konkurenti v kampani využívají. Je možné, že narazíte na něco, co vás nenapadlo využít, dozvíte se více o aktuálních trendech, nebo dokonce zjistíte, že vám některý z konkurentů krade návštěvnost cílením na název vaší firmy.
O optimalizaci PPC kampaně se starejte průběžně
PPC kampaně jsou oblastí digitálního marketingu, který se rozvíjí neskutečně rychle. Ve vašem vlastním zájmu tak je, sledovat vývoj a možnosti PPC reklamy a pravidelně optimalizovat vaše kampaně tak, aby byly co nejefektivnější. Můžete sice namítnout, že pravidelná optimalizace vás bude stát zdroje a další finance, ale při správném nastavení se vám investice několikanásobně vrátí. Chcete přece reklamu, která bude fungovat, ne?
Články označené jako placená inzerce jsou obsah, za který zadavatel inzerce zaplatil provozovateli tohoto webu.
Přidat komentář