Trocha teorie aneb co je to CRM systém
CRM je zkratka pro Customer Relationship Management, tedy ve volném překladu řízení vztahů se zákazníky. CRM nejčastěji využívají obchodníci (account managers, key account managers, sales managers) a také zákaznická podpora, tedy firemní „front office“. Jeho funkce může používat i marketingové a finanční oddělení. Díky využití CRM software budete mít všechny klíčové informace o svých zákaznících, obchodních transakcích a komunikaci s nimi na jednom místě. CRM software dokáže z těchto dat vytvářet zajímavé statistiky, které vám pomohou zvýšit efektivitu vašeho podnikání a také lépe porozumět tomu, co konkrétní zákazník skutečně chce.
A v čem může CRM pomoci při řízení týmu?
Efektivní komunikace
CRM systém nejen shromažďuje data o zákaznících, ale vede k efektivnější komunikaci ve firmě. Někdy totiž nebývá kamenem úrazu komunikace v rámci jednoho týmu, ale komunikace mezi dvěma či více odděleními. Pokud CRM implementujete, budou mít zaměstnanci k dispozici podklady ke své práci v reálném čase napříč odděleními. Efektivnější komunikaci však nezískáte automaticky s přechodem na CRM. Připravte se na transformaci procesů, zaškolování zaměstnanců a trpělivé vysvětlování výhod využívání CRM.
Jasná odpovědnost
Častým problémem při řízení týmu bývá nejasná odpovědnost za plnění úkolu, případně za jednotlivé kroky. V rámci CRM jsou úkoly přidělovány konkrétním osobám napříč celou firmou s definovaným termínem dokončení. Budete vždy vědět, na koho se obracet a případně také kde to „vázne“. Software vám také umožní sledovat efektivitu jednotlivých zaměstnanců a hodnotit výkony obchodních zástupců.
Kontinuita
Fluktuace zaměstnanců, dovolená, nemocenská. Situace, které nastávají v podniku zcela běžně. Neměly by však ohrozit váš vztah se zákazníky a ani prodloužit termín řešení daného úkolu. Díky tomu, že CRM software ukládá veškerou komunikaci se zákazníkem a doklady s ním spojené, můžete ihned navázat tam, kde jste přestali. Toto vám pomůže například při zaškolování nových zaměstnanců a už se vám nestane, že veškerá komunikace se zákazníkem odejde s emailovým účtem obchodního zástupce.
Který CRM systém bude pro vás ten nejlepší?
CRM softwary zažívají velký nárůst, a tak je jejich nabídka poměrně široká. Můžete volit mezi cloudovým řešením nebo mezi CRM softwarem na firemním serveru. Když si budete software vybírat, zvolte takový, který nejlépe odpovídá potřebám vaší firmy. To, že má nabízené řešení největší množství funkcí, nutně neznamená, že je nejlepší. Často záleží na tom, kolik máte zákazníků a také jak s nimi komunikujete, případně také na množství dokladů (smlouvy, objednávky, faktury …), které ke komunikaci potřebujete. Když si potřeby, které má CRM ve vaší firmě řešit, správně nadefinujete, obraťte se na několik poskytovatelů, kteří vám vytvoří nabídku na míru.
Články označené jako placená inzerce jsou obsah, za který zadavatel inzerce zaplatil provozovateli tohoto webu.
Přidat komentář