Společnost Web4U vedu v patrnosti již několik let. Kromě svých stránek www.maxiorel.cz jsem u nich nikdy nehostoval. Každopádně jsem se neustále setkával s kladným doporučením. Naproti tomu služeb Hyperlinku jsem využíval již dříve a rozhodně nemohu tvrdit, že by vše bylo podle mých představ. Skutečnost, že nejde jen o cenu, ale také o kvalitu služeb technické podpory poznáte v okamžiku, kdy budete cokoli potřebovat.
Pominu-li neustálé výpadky webhostingu, přístupu přes FTP a poštovních služeb, které Hyperlink nabízel, pak je tu rychlost reakce technické podpory. Tuto rychlost bych označil spíše jako pomalost. Odpovědí jsem se dočkal většinou do dvou dnů. Ovšem našly se i perličky, kdy mi slečna ze zákaznické podpory sdělila, že problém nemůže být ihned vyřešen, protože technik je na dovolené. Jak jsem byl rád, že se dotyčný zřejmě v pořádku z dovolené vrátil. Nebýt toho, měl bych do budoucna potíže asi nejenom já, když v Hyperlinku vše záviselo na jednom technikovi.
Poté, co Active24 převzalo 100% podíl v CP Online, tedy provozovateli Hyperlinku, očekával jsem nějaké změny. Ty byly postupné, týkaly se změny nastavení poštovních schránek a zaslání přístupových údajů do zákaznického centra Active24. Ovšem očekával jsem i mail, který mi oznámí harmonogram změn a přesunů služeb pod Active24. Nepřišel... Pokud bych nehledal na webu, tak dodnes nevím, kdy bude kompletní převod dokončen.
Tento víkend řeším problém, kdy mi nejdou kvůli nastavení přístupových práv smazat pomocí FTP některé složky. Problém je v tom, že systém mi odmítá dovolit změnit práva pro zápis. Říkám si tedy, využiju služeb technické podpory, na webu Active24 se píše o tom, že je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Bohužel je to přes dvanáct hodin od odeslání požadavku a nikdo mě zatím nekontaktoval. Myslím, že minimálně do zítřka ani nekontaktuje. Problém bude zřejmě v tom, že na webu Active24 zapomněli dodat to, co mají napsáno na www.hosting.cz. Tedy, že online zákaznická podpora je aktivní pouze v pracovní dny od 8 do 18 hodin. Uvidím tedy, jak rychle budou reagovat zítra v pondělí.
Pokud toto celé srovnám se službami Web4U, tak musím říct, že technická podpora Web4U je mnohem rychlejší. Kdykoli se na ni obrátím se sebemenším problémem či prosbou o radu, vždy se mi ozvou maximálně do pár hodin s řešením. Je přitom úplně jedno, jestli je pracovní den, svátek, víkend, noc či den. Oceňuji, že dovedou poradit i s problémy, které přímo s poskytovanými službami nesouvisí a které bych mohl v případě nejvyšší nutnosti vyhledat v dokumentacích na internetu.
Jaké z toho plyne ponaučení? Nenechat se zmást a zlákat nízkou cenou. Za pár desetikorun měsíčně asi těžko můžete čekat zázraky. Naproti tomu služby Web4U bych zařadil cenově někam doprostřed, ale jejich péče o zákazníka je naprosto vynikající. Navíc, pokud se podíváte, co vše nabízí v ceně a pak se podíváte, za co si musíte u superlevných služeb připlatit, zjistíte, že výsledný cenový rozdíl nebude tak velký.
Výše uvedené řádky prosím berte jako mé osobní zkušenosti, netvrdím, že by nemohli existovat spokojení zákazníci levných hostingů.
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.
Komentáře k článku
no tak to hovoří za vše...
Za sebe musím říct, že WEB4U je hrůza. Neustále mám nějaké problémy, skoro každý den volám na technickou podporu, která není zrovna moc schopná.
web4u podpora ochotná rychlá... u active 24 ted po mě chtějí 4 tis za vyjmutí z REDEMPTION period nebo 6tis za trasfer!!! Je to normální? Setkal jste se s tím někdo?
Už dlouho nejsem zákazníkem Active24, přesto s nimi mám jednu hodně trpkou zkušenost z poslední doby. Ty částky se mi zdají dost vysoké.
Active24 mi vždycky přišli drahý a služby průměr, proto velkym obloukem pryč od nich! Měl jsem ale zaregistrovanou jednu doménu u hyperlink.cz, kterej byl koupenej Active24 (takže první co udělali je, že zdražili ...). Budiž, ale když jim člověk zavolá na technickou podporu, tak nehodlá bejt 10minut přepojovanej mezi odděleníma, nedostávat odpovědi na emaily a naopak dostávat emaily, který po nich nikdo nežádal. Takže podle pravidla rychle pryč, jsem svoji doménu přesunul ke psovi, odkud mi přičly potvrzovací emaily, že je všecno ok. Jenomže mizernej Active24 si doménu zase (bez mého povolení!) stáhl ke svému registrátorovi (protože konsolidují původního registrátora po hyperlinku, blah, blah, ...). Protože mám i zajímavější práce než kontrolovat domény, tak jsem to zjistil až po tom co doména je v REDEMPTION period a přestaly mi chodit emaily. No a milej [url=http://www.active24.cz]Active24 aka nejdražší a mizernej webhosting[/url] by za ní chtěl 4 litry aby ji z toho vytáh. Takže dávejte bacha na Active24!!!