Google si v České republice již několik let drží majoritní podíl v celkovém objemu vyhledávání (v roce 2018 to bylo cca 70 %) a již v minulosti provedl interní test, v rámci kterého vyřadil zpětné odkazy z dlouhého seznamu hodnotících faktorů. Výsledky nebyly vůbec oslnivé. Podobně tomu bylo i v případě ruského Yandexu. Ten dokonce otestoval vyhledávání bez vlivu zpětných odkazů „na ostro“, a to rovnou po dobu jednoho roku. Co se během této doby dělo, lze označit jako obrovský zmatek.
Kvantita? Kvalita!
Tvorba zpětných odkazů dnes probíhá jinak než před lety. Nestačí registrace do stovek katalogů a linkbuilding v rámci pochybných webů se spam-contentem. Stále větší roli hraje kvalita odkazového profilu. Ale podle čeho poznáte, že odkaz stojí za to?
Kvalita odkazu je značně subjektivní pojem. Pro někoho je kvalitní odkaz ten, který ročně přivede několik platících zákazníků - aniž by se významně zasloužil o lepší pozice webu ve vyhledávání.
Z hlediska SEO jsou nejlepší odkazy ty, které posilují autoritu webu a posouvají ho výše v SERP (search engine results page – výsledky vyhledávání). Při pohledu na tzv. heatmapy je zřejmé, že naprostá většina prokliků připadá na několik prvních pozic. Jinými slovy: čím výše se váš web zobrazí na dotaz zobrazí, tím více uživatelů ho navštíví.
Shánět odkazy není snadné
Budování optimálního odkazového profilu je mravenčí práce. Z časového hlediska se proto vyplatí spolupráce se SEO specialisty, kteří díky kontaktům seženou odkazy mnohem rychleji a obvykle za lepší cenu (často i formou barteru či guestbloggingu). V případě renomované agentury navíc nehrozí riziko penalizace. I ta totiž může váš web potkat, pokud se nebudete držet určitých zásad.
Články označené jako placená inzerce jsou obsah, za který zadavatel inzerce zaplatil provozovateli tohoto webu.
Přidat komentář