Není to žádná novinka. Strukturovaná data jsou tu pár let, Google průběžně mění seznam těch, která nějakým způsobem využívá a zobrazuje třeba ve výsledcích vyhledávání. Dlouho jsem do Drupalu vkládal strukturovaná data za pomoci šablony ve Twigu. Ale jde to i jednodušeji.
S pomocí modulu Schema.org Metatag doplníte do svých stránek hned celou řadu strukturovaných dat. Nastavení najdete mezi ostatními metagy a do jejich hodnot je možné vkládat tokeny, které se při vykreslení stránky nahradí příslušným řetězcem.
Pojďme se podívat na nejjednodušší nastavení strukturovaných dat pro název webu. Proč jej vůbec řešit? Pro Google je důležité znát název webu. Pokud nemáte strukturovaná data, tak se jej pokusí rozpoznat z titulků stránek. Název webu se ale musí vyskytovat na drtivé většině z nich.
Důležitá poznámka: nastavení jména webu funguje pro domény a subdomény. Pokud svůj web provozujete v nějakém podadresáři, pak vám nastavení jména webu pomocí strukturovaných dat fungovat nebude.
Jak na název webu pomocí strukturovaných dat v Drupalu
Za domácí úkol si vyzkoušejte implementaci strukturovaných dat pro články v blogu.
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.
Přidat komentář