Aukro a jeho uživatelé – nadšení, euforie, emoce, puberta?

Když se občas kouknu na komentáře uživatelů na serveru Aukro, připadám si jako na sjezdu evangelíků v USA, tak jak jsou známy z televize. Nadšené výkřiky a emoce z pozitivních komentářů doslova prýští. Říkám si, opravdu jsou lidé nakupující a prodávající na Aukru z dohodnutých obchodů tolik nadšeni? Nebo se jenom snaží dostát co nejvíce tomu, aby udělovaný pozitivní komentář skutečně vypadal pozitivně?

Je známo, že na serverech s velkým množstvím návštěvníků se v diskuzích objevují různá vyjádření, tu inteligentnější, tu méně. Ovšem když kouknete na Aukro, budete se doslova bavit. V pozitivních komentářích objevíte samá silná doporučení, vřelá doporučení, opakovaná doporučení, vřelá díky, příjemné obchody atd. To ještě samo o sobě není nic divného, kupující na Aukro.cz prostě vyjadřují spokojenost. 

Ovšem aby v každém komentáři bylo několik vykřičníků, to je tedy síla. Vykřičník přeci znamená zvolání, zvýšení hlasu, důraz na upozornění. Nedovedu si představit, jak bych musel být naladěn, aby pod vlivem spokojenosti použil i deset vykřičníků za slovy spokojenosti. 

Radost uživatelů Aukro.cz

Skáčou uživatelé Aukro.cz radostí do výšky?

Asi jsem škarohlíd, který na Aukru nikdy nic nekoupil a pouze dvě věci prodal. Zřejmě jsem nenarazil na pravý kšeft svého života, na skvělou bazarovou věc, která by se mi hodila do domácnosti. Budu velmi vděčný, když se případní uživatelé z Aukro.cz se mnou podělí o své zážitky ze skvělých obchodů, které je přivádějí doslova k euforii. 

Aukro a ukázka komentářů 

Pro představu přikládám několik autentických komentářů z Aukro.cz s popiskem: 

  • Děkuji za bezva obchůdek a všem moc DOPORUČUJI !!! – ukázka vykřičníků a tapetování
  • VŠE V NAPROSTÉM POŘÁDKU VŘELE DOPORUČUJI – tapetování, aneb jak se vypíná CapsLock?
  • Odpovida popisu! Doporucuji!!!!!!! – proč se trápit s diakritikou? Energii vložíme do vykřičníků.
  • Vše OK děkuji!!!!! – není zač!!!!!
  • Rychlé jednání, doporučuji ! – rozkaz!
  • Vše v pořádku. Děkuji za obchod. – jeden z mála normálních komentářů

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

návštěvník

Mám důvod si myslet, že tzv. "pozitivní reference" vkládají hlavně provozovatelé českého Aukra. Nedokážu si totiž představit idiota, který bude tak nadržený na napsání takovéhoto textu na cizí web...

Co se týče vykřičníků, řada lidí (hlavně ty z kanclů) je neumí používat. Často mi chodí obchodní emaily, které začínají např.:
Dobrý den !
nebo Vážený pane ...!!!

A pozor, to se nejedná o kritické emaily, ale o běžné domlouvání schůzek, obecné dotazy apod.

Češi asi rádi křičí !!!!! :)

Profile picture for user Jan Polzer

Jojo, vždycky mě zarazí, když mi některé slečny z marketingových oddělení píší maily s nespočtem otazníků a vykřičníků.

Někde jsem četl zajímavý rozbor psychologa k tomu, že člověk, který nadměrně používá ztrojené vykřičníky a otazníky ve větách, má v reálu problémy s vyjadřováním a běžnou konverzací. Pokud náhodou někdo víte, který článek mám na mysli, budu rád za odkaz. Díky moc děcka!!! :-)

Jan Polzer, Maxiorel.cz, Screenshots Archive, Anastacia.cz

návštěvník

Některé komentáře možná jsou přehnané, ale v celku mi to nenormální nepřijde a to nakupuji a prodávám dost dlouho... Já se snažím psát věcně, bez vykřičníků, ale pro některé je jednodušší vložit smajlíka, než napsat smysluplný text.. Já jsem s obchody většinou spokojen, méně už s řístupem administrátorů k řešení problémů...

návštěvník

"Mám důvod si myslet, že tzv. "pozitivní reference" vkládají hlavně provozovatelé českého Aukra. Nedokážu si totiž představit idiota, který bude tak nadržený na napsání takovéhoto textu na cizí web..." - pro Vaši informaci: pozitivní reference vkládají prodávající a kupující - pokud si nedokážete představit takového idiota, pak Vám asi budu muset poslat fotografii a odhlédnu-li od používaných vykřičníků (já je nepoužívám, ale chápu jejich použití), co je na tom špatného, když koupím dobré zboží za dobrou cenu, obchod proběhne bez potíží a někdy i velice rychle, že napíšu komentář, kde ostatní upozorním na to, že prodávající je solidní (k tomu nepotřebuji být nadržená) - také se stane, že prodávající je podvodník nebo prodává šunty, které za zaplacenou cenu ani nestojí, pak samozřejmě na to upozorním negativním hodnocením. Než totiž uzavřu s někým obchod, v prvé řadě si přečtu negativní hodnocení, pokud nějaké je, abych věděla, do čehu jdu. Je to pro nás - nakupující či prodávající - nikoliv pro Vás, kteří si z toho děláte "šoufky".

návštěvník

Vážený pane,
je mi 60 let a "nadšení, euforie, emoce, puberta" - to všechno už mám za sebou. A vykřičníky? Pokud v dnešní době plné podvodníků proběhne Váš obchod bez problémů a navíc rychle, prodávající či kupující je solidní a prodávaná či kupovaná věc odpovídá popisu i fotografii, jak co nejlépe označit velkou spokojenost? Vypsáním pěti až deseti superlativů nebo pár vykřičníky? Řekla bych, že lepší jsou ty vykřičníky, neboť superlativů jsou lidé přesyceni. A nejdůležitější je, že uživatelé aukra tomu rozumí. Že tomu nerozumíte Vy a děláte z "prdu kuličku" je Vaše věc. Ozvala jsem se jenom proto, abych věc uvedla na pravou míru - pochopíte-li či ne, je to zase jenom Vaše věc.

Profile picture for user Jan Polzer

Dobrý den, díky za reakce. Není bez zajímavosti, že ty vykříčníky používají hlavně ženy jakéhokoli věku...

návštěvník

Vtip je v tom, že na aukru je ustálená fráze "Vše v pořádku. Doporučuji !" a tohle používá 50% všech uživatelů přesto to to však nic nemění na tom, že komtáře jsou snad nejlpší ochranou před podovdy.... viz j http://aukroweb.cz/komentare-aneb-nenalette-podvodnikovy/

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru