Zajímá vás vývoj počtu uživatelů sledujících vaše příspěvky na Twitteru? Chcete vědět, jaký mají dosah, co zajímá vaše fanoušky a které jiné účty sledují? To všechno vám může odpovědět přímo Twitter, není nutné sahat po službě třetí strany a umožňovat jí přístup na váš účet.
Nejsem si ovšem jist, jestli všichni znáte Twitter Analytics. To je tedy důvod tohoto článku. Po přihlášení na Twitter Analytics musíte pár dní počkat a vyvíjet na Twitteru nějakou aktivitu. Údaje se totiž začínají měřit až od první chvíle, kdy do Analytics vstoupíte. Filtr historie vám ani později nedovolí jít před začátek využívání služby.
Počet zobrazení vašich tweetů
Hned na první straně analytiky najdete aktivitu vašich tweetů. Dozvíte se, kolik lidí si je zobrazilo a především, kolik lidí s tweetem nějak dále pracovalo. Tzn. retweetovalo jej, kliknulo na odkaz, přidalo si jej mezi oblíbené atd. To je následně vyjádřeno i procenty ve vztahu k celkovému počtu zobrazení tweetu.
Denní aktivitu pak vidíte ve formě sloupcového grafu, pod ním jsou jednotlivé příspěvky s číselným vyjádřením úspěšnosti. V bočním panelu vidíte grafy pro jednotlivé akce, které se s vašimi tweety odehrály.
Kdo jsou vaši followeři?
Počeštěné anglické termíny spojené s Twitterem mi sice nejdou přes pysky, ale nějak to k této sociální síti patří. V další části Analytics se dozvíte více informací o vašich followerech, či následovnících. Základní graf ukazuje vývoj počtu lidí, kteří vás na Twitteru sledují.
Následuje tabulka s přehledem toho, co je zajímá. To vám může pomoci při investicích do reklamy na Twitteru a zviditelňování vašich příspěvků. Z toho, co je vidět například u mého účtu, je zřejmé, že s větším úspěchem se u fanoušků potkají informace o webdesignu, než o ekonomickém softwaru.
Kromě toho je zde znázorněno rozložení původu uživatelů, co se států týče. Následuje rozdělení podle měst a pohlaví. Zaujala mě tabulka se seznamem dalších účtů, které sleduje nejvíce mých followerů.
Všechny grafy v Twitter Analytics jsou interaktivní. Když na ně najedete myší, zobrazí nějaké další informace.
Twitter Cards
Používáte-li na svém webu Twitter Cards, pak můžete v další části Analytics sledovat úspěšnost propagace svého webu na Twitteru. Jde o další poměrně zajímavou možnost, jak zjišťovat, které články na vašem webu mají větší záběr uživatelů, a to ne podle holých čísel o návštěvnosti.
Údaje z Twitter Analytics můžete samozřejmě exportovat pro další zpracování. Služba vám v takovém případě nabídne stažení balíčku ZIP, ve kterém je celá řada souborů CSV s příslušnými daty.
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.
Přidat komentář