Pro zjištění popularity svých webových stránek, respektive článků nebo příspěvků v blogu nemusíte nic speciálního programovat. Pro blogovací systém WordPress existuje velice pěkné řešení, které zobrazí přehledovou tabulku s popularitou jednotlivých článků z webu na Google+, Facebooku a Twitteru.
Podobně v Drupalu. V tomto případě sice posloužím jen modulem zjišťujícím popularitu článků na Facebooku, ale i to je zajímavé vodítko k popularitě článků (vedle jejich návštěvnosti). Podívejme se nyní, jak tuto funkcionalitu ve WordPressu a Drupalu zprovoznit.
Tip: Pokud váš web neběží na WordPressu ani Drupalu, možná využijete tip na získávání informací o popularitě webu na Facebooku pomocí speciálního jazyka FQL. Podrobnosti najdete v článku FQL: dotazujte se Facebooku podobně jako databáze.
WP Social Stats - analýza úspěšnosti WordPressu na sociálních sítích
Výše zmíněný plugin pro redakční systém WordPress se jmenuje WP Social Stats. Nainstalujete si jej klasicky přes instalaci pluginů v administračním prostředí vaší instalace WordPressu. Po zapnutí pluginu klepněte v administrační liště na novou položku WP Social Stats.
Uvidíte výpis jednotlivých příspěvků ve svém blogu spolu s tím, jak si vedou na Twitteru, Facebooku a Google+. Kromě těchto tří asi nejznámějších sociálních sítí zde najdete také informace o počtu hlasů pro dané příspěvky na sítích StumbleUpon, LinkedIn a Pinterest. Poslední sloupeček tabulky ukazuje celkový počet hlasů, které jednotlivé příspěvky dostali na všech sociálních sítích.
Přehled můžete nechat zobrazit po 10 nebo 25 položkách, vyfiltrovat podle rubrik, času nebo typu obsahu. Co mi zde ale chybí, je možnost seřadit si získaná data podle výsledků na jednotlivých sociálních sítích, případně podle celkových výsledků.
Views Facebook Like - statistika úspěšnosti Drupalu na Facebooku
Pro Drupal jsem našel podobný modul jako je WP Social Stats pro WordPress. Jak už to u Drupalu bývá, nestačí jej pouze zapnout a hned sledovat výsledky. Modul Views Facebook Like funguje coby doplněk pro Views. Vyžaduje, aby na serveru běželo alespoň PHP 5.2. Kromě závislosti na samotných Views chce tento modul ještě Views periodic execution. Odkaz najdete na domovské stránce modulu.
Abyste tedy po instalaci Views Facebook Like mohli získat údaje o počtu komentářů na Facebooku, počtu „lajků", počtu sdílení, poslední změně a celkovém počtu facebookových akcí pro jednotlivé články, které máte v Drupalu, je třeba vytvořit nějaké Views.
Z mého pohledu je asi nejlepším řešením vytvoření View pro obsah ve formě tabulky. Přidáte políčka, tedy jednotlivé sloupce tabulky s názvem obsahu, případně dalšími klasickými položkami a poté políčka dodaná modulem Views Facebook Like.
Já jsem si vytvořil tabulku s nadpisy obsahu, jménem autor, datem vydání, typem obsahu, počtem komentářů na Facebooku, počtem FB lajků, počtem sdílení, datem poslední změny na Facebooku a celkovým součtem předchozích položek. Samozřejmě s možností seřadit seznam dle libovolného sloupce klepnutím do záhlaví tabulky. Určitě by se dalo vymyslet ještě vylepšení ve formě vystavených filtrů a celý výstup případně nějak nastylovat.
Pokud by se pro Drupal objevila podobná podpora i sítě Google+ a Twitteru, bylo by to super. Implementace pomocí pluginu pro Views mi přijde šikovná a flexibilní, na druhou stranu to samozřejmě není zprovozněno na jedno kliknutí jako v případě řešení pro WordPress.
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.
Přidat komentář