Majitelé webů neustále hledají možnosti, jak ovlivnit uživatele, aby na stránce s výsledky hledání v Google klikli právě na jejich web. Pokud jste přesvědčeni, že už nemůžete vystoupat v žebříčku nalezených výsledků výše, může být zajímavé propojení vašich záznamů s profilem na Google+.
Jestliže u svých článků či jiného obsahu publikovaného různě na webech zajistíte propojení s Google+, pak se ve výsledcích hledání objeví vaše fotografie, jméno a odkaz na další vaše články. Jde tak o jednu z možností, jak potenciálně získat více návštěvníků.
Funkcionalita se nazývá Google Authorship, chcete-li autorství Google. Vše, co pro její zprovoznění na svém webu musíte udělat, je zaregistrovat se na Google+ a následně ve stránce generovat odkaz na svůj profil Google+, a to buď ideálně pomocí značky <a> nebo pomocí značky <link>. Více viz Google – autorství.
Jak na Google Authorship v Drupalu
Své autorství na webech poháněných redakčním systémem Drupal můžete specifikovat za pomoci modulu Meta tags. Jeho aktuální verze podporuje jak <link rel=“publisher“>, tak <link rel=“author“>. Pokud na web píše jen jedna osoba, pak stačí následující:
- Přejděte do administrační části Konfigurace > Vyhledávání a metadata > Meta tags.
- Zde upravte sekci Obsah.
- Do políček Pokročilé > Publisher URL a Author URL uveďte adresu svého profilu na Google+ ve tvaru https://plus.google.com/NNNNNN...
Vyprázdněte cache a ověřte si, že se příslušná značka generuje do hlavičky HTML kódu v článku na vašem webu.
Google Authorship v Drupalu s více uživateli
Pokud však máte Drupal, na který píše více uživatelů, nelze výše uvedený postup použít. Potřebujete totiž generovat různé odkazy na profil autora, podle toho, kdo článek napsal. Řešení? Tokeny. V uživatelských profilech v Drupalu přidejte políčko na vyplnění adresy na profilu Google+. V nastavení metatagů pak najděte odpovídající token, který vložíte do políčka s nastavením.
Na Maxiorlovi jsem přidal profilové pole se strojovým označením profile_googleplus, v nastavení modulu Meta tags jsem pak použil token [node:author:profile-googleplus]. Nyní stačí, aby si autor článku vyplnil adresu na svůj profil a ten se spáruje s jeho obsahem.
Google Authorship ve WordPressu
I v oblíbeném blogovacím systému WordPress je aktivace autorství Google snadná. Já jsem na některých svých webech použil plugin Google Plus Authorship. Stačí jej aktivovat, poté přejít do uživatelského profilu a zadat v něm do nově přidaného políčka vespod adresu na profil Google+. Následně si pak svůj blog přidejte mezi odkazy na Google+.
Pokud byste měli problém s tím, že Google nenalezne na vašem webu žádnou informaci o autorství, pak může být problém způsoben špatným vykreslováním informací o autorovi ze strany šablony. Ujistěte se, že máte například v souboru single.php takovýto kód <?php the_author_posts_link(); ?>, který příslušnou informaci zapíše do stránky.
Jak zapnout Google Authorship v Joomla!
Aktivace autorství Google v systému Joomla! rovněž vyžaduje doplňkový plugin. Vyzkoušel jsem SD Google Authorship od Stanislava Dubna. Po instalaci je třeba jej zapnout v Rozšíření > Správce pluginů.
Pomocí Komponenty > Kontakty vytvořte nové záznamy o kontaktech a přiřaďte je jednotlivým uživatelům, kteří na webu publikují. Nezapomeňte v sekci Podrobnosti kontaktu vyplnit políčko Webová stránka, kterému nastavíte adresu na svůj profil na Google+.
To by mělo být vše, nyní se stačí kouknout do nějakého článku od autora, kterému jste nastavili kontakt a zkontrolovat, zda je v zdrojovém kódu stránky značka <link rel=“author“> směřující na Google+.
Jak si zkontrolovat, zda je vše v pořádku
Kontrolu, zda jste si na webu vše správně nastavili a zda je propojen s profilem na Google+, můžete provést pomocí Nástrojů Google pro webmastery, konkrétně v sekci Nástroj na testování strukturovaných dat. Zadejte sem adresu článku s aktivní informací o vašem profilu na Google+.
Pokud Google nerozpozná informaci o autorovi, pak se vám do stránky nevykresluje a zřejmě jste některý z výše uvedených modulů špatně nastavili. Lepší možností je, že informace o autorovi je sice rozpoznána, ale není spárována s vaším účtem na Google+. V takovém případě proveďte ověření e-mailovou adresou, případně si web přidejte ve svém profilu mezi ty, na které publikujete.
V ideálním případě samozřejmě Google vše rozpozná, spáruje a zobrazí jen zelené upozornění.
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.
Podobné články
Komentáře k článku
No jo, nějak zapomínám na to, že lidi dneska nemají ke svým projektům žádný hlubší vztah, než jako k věci, kterou co nejdříve prodají :-)
Zdravím,
udělal jsem mojí firmě stránky na g+, pro každou pobočku jednu. V drupalu jsem udělal uživatele pro každou pobočku. Uživatelům jsem nadefinoval odkazy na jejich stránku. Nyní se každému obsahu každé pobočky přidává příslušný metatag s odkazem. Když si v Google nástrojích pro webmástery dám v Nástroji na testování strukturovaných dat načíst danou stránku, zobrazí to s obrázkem. Ale ve vyhledávání google nikoliv.
Myslíte že je problém v tom, že je to stránka a ne uživatel?
Děkuji.
PS. textové pole pro psaní komentáře mi přetéka pod formulář pro odběr oběžníku. Používám FF.
To bohužel netuším. Nicméně mě to taky trvalo nějakou dobu, než Google vzhled výsledku hledání změnil.
Komentář - něco tu přetékalo, ale směrem nahoru. Nevidím tu chybu, co popisujete. Můžete mi prosím do mailu hodit screenshot?
Podle pravidel a definice Google Authorshipu není možné použít authorship ve vztahu k G+ stránce, ale pouze ke konkrétní osobě, ted yG+ profilu konkrétní osoby. Další častou chybou je obrázek v G+ profilu. Musí to být profilová fotografie. Veškeré obrázky, loga, apod. sice snippet tool zobrazí jako ukázku, ale Google pak takové výsledky v zobrazeních ignoruje.
Primárním cílem Google Authorship není používat fintu s obrázkem pro zvýšení CRT a větší upoutání na link, ale lepším svázání textu s osobou která ho vytvořila. Google si to docela hlídá a co se mu nelíbí zkrátka nezobrazí.
Užití tokenů a pole v profilu mi připadá jako lepší řešení i v případě, že web tvoří jen jeden uživatel. Je to čistší, čímž si člověk ušetří spoustu starostí v momentě, když na web začne psát i někdo jinný, nebo web prodá. A hledat kde všude v nastavení webu jsou údaje potřebující změnu není zrovna pro kupce zábavná práce.
Mimoto, má vůbec tahle ta fičura praktický význam?