Velmi často totiž PR článek musíte napsat sami a inzerent zaplatí jen za jeho zveřejnění. Pokud však máte vyšší návštěvnost, není problém sehnat inzerenty, kteří kromě toho, že zaplatí vyšší částku, dodají i hotový text, který si přejí zveřejnit.
K čemu je PR článek
PR článek je jednou z forem reklamy. Inzerent očekává spíše pochvalné texty k jeho produktu nebo službě. Jen velmi zřídka narazíte na někoho, kdo zaplatí PR článek popisující a kritizující i některé méně povedené vlastnosti předmětu článku. PR článek má na rozdíl od reklamního banneru, odkazu někde na webu nebo kontextové reklamy tu vlastnost, že může přivést více potenciálních zákazníků/uživatelů.
Dobře napsaný PR článek zveřejněný na tom správném serveru přinese jednak některé z jeho pravidelných čtenářů, jednak se může dobře umístit ve vyhledávači a podpořit tak směřování lidí k produktu inzerenta. Zadavatelé si tedy dobře vybírají, kde PR články nechají zveřejnit.
Kde zveřejnění PR článku nabízet
Zatímco pro prodej odkazů je důležitý především PageRank a návštěvnost má vliv na cenu za prodej odkazu až v druhé řadě, u PR článků hraje návštěvnost webu hlavní roli. Zpětný odkaz z článku se samozřejmě počítá a je vyžadován, hlavním smyslem celé této propagace je zviditelnit produkt/službu před co nejvíce lidmi.
Nabídku zveřejnění PR článků můžete samozřejmě vyvěsit přímo na svém webu, nepočítejte však s vysokým efektem. Mnohem vhodnější jsou k tomuto účelu diskusní fóra, opět mohu doporučit třeba Webtrh. Také byste neměli zapomenout na speciální stránky, které nabízejí zveřejnění PR článků na vašem webu za úplatu.
ReviewMe.com
Jednou z takových služeb, kde si inzerenti mohou zveřejnění PR článku objednat, je ReviewMe.com. Na serveru je registrováno množství bloggerů a provozovatelů článkových webů, kteří zveřejnění PR článků nabízí. Inzerent si vybírá podle oboru, kvality webu (návštěvnost, PageRank, pravidelnost aktualizací) a samozřejmě podle ceny.
Registrace je pro vás, jakožto pro majitele webu, zcela zdarma. Minimální počet denních návštěvníků a další kritéria nutná pro přijetí jsem nenašel, důležitá je nicméně pravidelná aktualizace webu a RSS výstup. Z praxe mohu uvést, že web s PageRankem 4 byl zamítnut, častěji aktualizovaný web s PageRankem 3 byl bez problémů přijat.
Odměna za zveřejněný PR článek se pohybuje od 5 USD výše, řada webů nabízí cenu v řádu stovek dolarů. Doporučuji se však držet při zemi a nemít přehnaná očekávání závratného zisku. Výplata probíhá měsíčně, nejpohodlnější je využít účet u PayPal.
Inzerenti stanovují minimální počet slov, která článek musí obsahovat, a vybírají si kromě jiného i z obsahových kategorií. V administraci se vám zobrazí upozornění, že je k dispozici nová kampaň, pro kterou se váš web hodí (webů můžete mít registrováno několik). Vy ji můžete přijmout, napsat a zveřejnit článek, zadat jeho adresu a počkat na schválení a přiznání nabízené částky. Doporučuji neotálet, může se snadno stát, článek napíšete, ale kampaň už nebude aktivní.
V řadě případů články nemusí být v angličtině, jinými slovy na ReviewMe.com můžete uspět i s českými webovými stránkami. Drobnou nevýhodou je skutečnost, že se o nových kampaních nedozvíte e-mailem. Namísto neustálého kontrolování administrace doporučuji přidat do RSS čtečky kanál s nabídkami pro vaše weby. Tak by vám nemělo nic uniknout.
S PR články to nepřehánějte
Pokud někde stoprocentně platí, že méně je více, pak je to právě zveřejňování PR článků. Věřte tomu, že čtenáři nakonec poznají, že je článek zaplacen, i když tak nebude označen. Netvrdím, že to může vašemu webu uškodit. Ovšem když placené články převýší běžný obsah, nebude to v pořádku. Budete-li využívat ReviewMe.com, pak samozřejmě budete moci přijmout jen omezený počet PR článků v měsíci.
Další pokračování seriálu Jak vydělávat se svým webem najdete na Maxiorel.cz opět zhruba za týden.
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.
Přidat komentář