Když jsem zaznamenal výpadek, telefonoval jsem na zákaznickou linku GTS Novera a vše nahlásil. Vyslechl jsem si naučenou básničku o nutnosti restartovat modem (jako bych to nevěděl a neudělal), řekl jsem, že nic takového nepomohlo a spokojil jsem se s tím, že to slečna předá technikům. Tehdy to byly skoro celodenní výpadky na brněnsku, takže jsem v tom nebyl sám.
Bohužel se zde GTS Novera nezachovala zrovna nejlépe. Kdybych si k večeru nezavolal, co že to stále nefunguje, nedozvěděl bych se, že mám modem znovu restartovat a že je porucha už opravena. Řešení? Modem je potřeba v jednom kuse restartovat, abyste zjistili, zda už připojení funguje nebo ne. Nepočítejte s tím, že byste se to dozvěděli jiným způsobem.
Moje druhá zkušenost s téměř celodenním výpadkem byla podobná, to jsem však byl o poznání moudřejší a v půlhodinových intervalech jsem zapínal a vypínal modem. Jaká byla moje produktivita práce, asi nejlépe potvrdí moji klienti.
O2 toho ví více než GTS Novera?
Když jsem kvůli neustálým výpadkům začal slečně hrozit tím, že odejdu ke konkurenci, dočkal jsem se jednoho pátečního dne telefonátu od technika – no sláva. Dozvěděl jsem se, že mám zřejmě problém se splitterem. Inu, když je možné si jej nechat zadarmo zaslat, proč to nevyzkoušet. U Novery se sice pokaždé ptali, jaký používám typ modemu, nicméně poslali mi splitter, který má jiné konektory, než jsou potřeba pro kabeláž spojující můj, už poněkud starší, ADSL modem. Chyba je to prý samozřejmě moje. Každopádně problém nezmizel ani při testování nového modemu WELL PTI-1605G s novým splitterem.
V té době jsem už začal jednat s O2, kde jsem si objednal rychlejší připojení za nižší cenu. Mimochodem, podle GTS Novera je moje maximum 4 Mb/s, ale podle O2 je na mé lince možné provozovat i vyšší rychlosti. Technik O2 mi sdělil, že mají jinou databázi informací, než ostatní poskytovatelé. To je také zajímavé, nemyslíte?
Změna bydliště bez vašeho vědomí
Vraťme se ale zpět k telefonátu od technika z GTS Novera. Při dotazu, kam mi má zaslat nový splitter jsem s hrůzou zjistil, že naše telefonní linka je u GTS Novery evidována na úplně jinou adresu, mimochodem k jedněm notorickým neplatičům. To bylo poslední polínko do ohně. Pryč od GTS Novera, která má zřejmě v údajích o zákaznících neskutečný binec.
Ve světle okolností jsem žádal o zkrácení dvouměsíční výpovědní lhůty na jeden měsíc. Kompromis. Nežádal jsem náhradu za ušlý zisk, ani slevu na měsíčním paušálu kvůli nefunkčnímu připojení. (Ale v dopise s výpovědí jsem to uvedl.) Moje žádost o zkrácení byla zamítnuta s tím, že jsem na technickou podporu volal v poslední době pouze dvakrát. Ó, já hlupák. Proč jen jsem netrávil více času konverzováním s telefonní ústřednou, místo toho, abych pracoval na jiných věcech, které lze dělat i bez internetu.
A skutečnost, že mám v databázi nesmyslné údaje? Prý to s výpadky nijak nesouvisí a navíc to není potřeba měnit, když odcházím ke konkurenci. Říkal jsem si budiž, zaplatit a zapomenout. Jsou mnohem produktivnější věci, než se hádat o 1300 Kč na jednom měsíčním poplatku.
Na útěku od GTS Novera jsou překážky
Od GTS Novera, resp. od jakéhokoli ADSL poskytovatele, nejde jen tak jednoduše utéct. Včera jsem volal na O2 s tím, abych se dozvěděl, jak vypadá stav mé objednávky. Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že objednávka byla stornována. Bez jakékoli snahy mě upozornit, prostě ticho po pěšině. Důvodem storna byla samozřejmě GTS Novera. Dokud mi bude poskytovat internet ve výpovědní lhůtě, O2 nemá na své vlastní lince šanci mi poskytnout svou službu. No není to skvělé?
Výsledek tedy bude ten, že mi koncem května přestane fungovat připojení od GTS Novera úplně, poté teprve budu moci zavolat na O2 a domluvit si nové připojení. Chtě nechtě budu několik dní bez internetu. Dokonce není možné GTS Novera zaplatit, jejich službu už nevyužívat a ihned přejít k O2. Prostě jsem přinucen používat problémové připojení ještě asi měsíc. Je zákazník rukojmí?
Když o tom přemýšlím, je otázka, zda trvat na ADSL, nebo zkusit UPC nebo Netbox. Na výběr mám tedy tři druhy připojení.
Co byste měli vědět
Pokud se někdy dostanete do podobné situace, myslím, že se vám bude hodit několik následujících postřehů:
- Při jakémkoli problému s připojením, obtěžujte poskytovatele co možná nejvíce
- Na slevy kvůli nefunkčnímu připojení nebo zkrácení výpovědní lhůty zapomeňte
- Špatné údaje v databázi poskytovatele není potřeba řešit. Plaťte a nestarejte se.
- Při změně poskytovatele ADSL je třeba počkat na odpojení toho současného
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.
Podobné články
Komentáře k článku
Úsměvné.
A to nejlepší je, že tohle je standartní postup. Nic lepšího nečekejte u jakéhokoli operátora. Pokud si pořádně za svoje připojení nezaplatíte, tak se nesmíte divit, že se zrovna nepřetrhnout, aby vám internet fungoval.
Za těch Vaši mizerných 1300 jim to opravdu nestojí za to.
Pane, Vaš zkušenosti jsou i mými, z přesně tohoto období. Jsem ale o kousek dál protože jsem podal stížnost k ČTÚ, která byla pro nedostatek důkazů zamítnuta. GTS Novera mi navíc zapřela všechny hovory, kde jsem se domáhal pomoci. Chce po mě stejně jako po vás odstupné, služby mi však nezajistila a poslal si drze fakturu na uvedené peníze s tím , že jsou za poskytnuté služby. Jinými slovy tedy v podstatě lže, protože odstupné nejsou služby , kdyby se odvolala na smlouvu či podobně , neřeknu ani popel. Když jsem chtěl fakturu opravit, řekli, že to není možné. Trvám na tom a oni mě dali k exekuci!
Přitom jsem zákazník, který vždy a vše platí včas, žádný neplatič.
GTS Novera by měla zmizet z tohoto podnikatzelsko prostředí, protože se chová jako nějaká mafie.
Dejte si prosím na ni pozor!!
Díky za rozdělení se o zkušenosti. Žel bohu, stále se můžeme jen divit, co vše je tu možné... Milionovým dlužníkům je hej, v podstatě slušní a včas platící lidé, aby se báli domáhat se svých práv. Ale to už bychom se posunuli někam jinam od tématu.
Vaše story mi připomíná mou jak přes kopírák, až na to že v hlavních rolíc hrála společnost UPC. Předchozí bezproblémový poskytovatel v mém případě byla společnost Karneval (Brno) která byla spolknuta právě UPC. Poté nastaly potíže a dále již viz váš článek - téměř doslova. Ke mě technik dokonce jednou přišel a restartoval modem (!!!) sám (asi jsem to nedělal správně), ale to jsem už měl za sebou dlouhý boj a mnoho provolaných korun, neboť linka UPC není a nebo alespoň enbyla zdarma a na spojení s technikem (od slečny) jsem čekal i přes 30 (!)minut. Musím nakonec říct, že po všech svých pokusech o změnu jsem se vždy vrátil k O2 a už tam zůstanu, protože u nich jsem - náhodou? - zatím vždy našel profesionalitu a dobré služby. I UPC by měla zmizet, chová se stejně pirátsky a nestoudně. I já jsem se pokusil domoci svých práv zadržením plateb, ale po hrozbě exekucí jsem se vzdal. Nemám na takové boje čas a chuť.
Na to už asi nejde vůbec nic říct, bordel, chaos, neochota... Já zatím používám ADSL Classic 6 Mbps bez limitu od ČRa už rok bez jediného výpadku, ale jen se třesu, až se to změní...