Česká pošta, fronty, zmatek a trhání lístečků

Dnes dopoledne jsem měl tu čest konečně vyzkoušet elektronický systém, který díky důvěrně známým lístečkům s pořadovým číslem bez problému zlikviduje každou frontu a přispěje k pohodlí klientů, v tomto případě klientů České pošty. Myslíte, že je všechno tak růžové? Minimálně v Brně-Bystrci to neplatí. Stačí chvilka nenápadného pozorování a hned si připadáte jako v nějaké nepovedené grotesce.

Česká pošta - technologický inovátor?

Každá novinka má zákonitě své příznivce i odpůrce. U mnoha elektronických systémů (nemusí jít o vyvolávače) se setkávám s tím, že jsou často nasazeny tam, kde dosud nebyly třeba. Chvíli jsem si totéž myslel i v případě pobočky České pošty v Brně-Bystrci. Za poslední čtyři roky jsem zažil pouze dlouhé fronty u jediného okénka, kde se čekalo na příjem a výdej balíků. Přepážky pro klienty Poštovní spořitelny, příjem a výdej listovních zásilek a další byly většinou obsazeny jedním, maximálně dvěma lidmi. Pravdou také je, že většina přepážek byla vždy (a stále je) uzavřena…

Dnes si každý po příchodu na poštu musí utrhnout lístek a trpělivě čekat, až se na tabuli objeví jeho přidělené číslo. Zejména starší lidé však neumějí s poměrně jednoduchou krabicí se čtyřmi tlačítky zacházet. Přitom by jen stačilo trošku číst. A zde je problém. Pokud se konečně dostanou k lístečku, stejně tvoří frontu nebo předbíhají. Dalším problémem je to, že řada lidí jde na poštu vyřídit více věcí, vystojí frontu u jedné přepážky, pracovnice je s něčím pošle ke „kolegyni vedle“ a tito klienti už si automaticky nový lísteček netrhají. Odvolání na kolegyni, která je poslala, nepomáhá, pracovnice je nekompromisně posílá pro nový lísteček.

Bez adrenalinu není zábava

V duchu jsem litoval pána, který si prozíravě utrhl dva lístečky (každý k jiné přepážce) hned po příchodu na poštu. Bohužel zatímco byl obsluhován u jedné přepážky, naskočilo jeho číslo u přepážky druhé, tam samozřejmě dojít nestihl a celé kolečko tak musel absolvovat znovu.

Prchlivější povahy mají okamžitě důvod k hádce s obsluhou přepážky. Hádka je samozřejmě časově náročná, kvůli tomu způsobí zdržení ostatních klientů České pošty a chvílemi to vypadá, že propukne hromadná mlátička (alespoň tedy slovní).

Jsme opravdu připraveni na elektronické odbavovací systémy, potažmo na všechny ty novinky, které se každý měsíc okolo nás objevují? Nezapomínáme na slušné vychování? Je škoda, že díky neosobním robotům a elektronice často zapomínáme na lidský přístup a také na to, že osobní domluva je často mnohem rychlejší než zbytečná elektronická komplikace.

Viz také můj článek Ignoranství České pošty nezná mezí

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru