Webdesignér je člověk, kterého budete potřebovat za předpokladu, že si nebudete internetový stránky vyvíjet interně, nebo nebudete používat dostupné služby, které jsou většinou zdarma, ale dosti často také obsahují spousty omezení a jsou spíše vhodnější pro jednoduší internetové stránky.
Jak tedy vybrat toho správného webdesignéra pro váš projekt a zároveň se vyhnout spoustě problémů?
Určete si cíl
Přestože můžete být laik v tvorbě internetových stránek, měli byste mít základní představu co od webdesignéra budete požadovat a jaký cíl by vaše webové stránky měly plnit. Zda chce jen statickou firemní prezentaci, nebo propracovaný eshop.
Proto si v prvním kroku nejdříve ujasněte vaše priority a proč vlastně a za jakým účelem chcete vaše webové stránky provozovat.
Prozkoumejte trh
Rozhodně neberte prvního webdesignéra, který se objeví na první pozici vyhledávače na slovo webdesignér. Raději si projděte několik stránek, vyzkoušejte si vyhledat firmu na různá slova ve vyhledávačích, případně můžete projít specializované stránky a fóra, kde můžete najít doporučení, případně hodnocení konkrétních webdesignéru.
Jakmile budete mít vybrané vaše favority, opět si je zadejte do vyhledávače a třeba zjistíte, že existují články, nebo příspěvky na fórech, které spolupráci s těmito webdesignéry popisují. A to jak kladně tak i záporně.
Vyžádejte si reference
Většina webdesignérů se chlubí svými referencemi, pokud je ale na webu nemají, nebo je dokonce nechtějí ani na požádání předložit, buď to se nemají čím chlubit, nebo žádné nemají. Proto si vždy vyžádejte ukázky již odvedené práce, na které můžete jednoduše zjistit, jak případně dopadne i váš projekt.
Dobrého webdesignéra můžete najít také tak, že si zjistíte autory stránek, které se vám na internetu líbí. Ve většině případů je autor uveden v patičce webu, případně můžete jednoduše kontaktovat majitele webu a webdesignéra si zjistit takto.
Přesně formulujte poptávku
Pokud již máte vybrané webdesignéry, které byste rádi oslovili s vaši nabídkou, snažte se ji nejdříve co nejpřesněji naformulovat. Tím není myšleno, že byste měli webdesignérovi poslat přesnou specifikaci, velikosti jednotlivých prvků na stránce a barvy které chcete použít, ale spíše jasně vymezte limity, kde se webdesignér může při své práci pohybovat.
Nežádoucí jsou totiž oba extrémy, když zákazník tvrdě trvá na svém laickém pohledu na problematiku, tak stejně když webdesignérovi necháte volnou rukou a výsledek je diametrálně odlišný od vašich představat. Proto vždy raději vymezte mantinely, aby vás nečekalo nepřijemné překvapení.
Konzultujte
Také se webdesignérem domluvte na pravidelných konzultacích, abyste měli přehled v jaké fázi váš projekt je. Častokrát tyto konzultace pomohou elimitovat rozdílnost pohledu na dané stránky jak ze strany webdesignéra, tak ze strany zákazníka.
Shrnutí:
- Ujasnìte si k èemu budou stránky sloužit a jaký mají plnit cíl
- Prozkoumejte vícero nabídek a zorientujte se na trhu
- Vyžádejte si reference a vybírejte opatrnì
- Pøesnì formulujte vaše požadavky a nastavte limity
- Konzultujte v prùbìhu prací
S výběr kvalitního webdesignéra vám pomůže největší přehled profesionálů v ČR - server Webdesignéři.cz.
Články označené jako placená inzerce jsou obsah, za který zadavatel inzerce zaplatil provozovateli tohoto webu.
Přidat komentář