Zajímavé webové stránky a programy

Denně přicházím do styku se zajímavými nástroji, v počítači, v telefonu i online ve webovém prohlížeči. A prostřednictvím blogu se s vámi rád podělím o svoje tipy a postřehy k těmto aplikacím.

Mých dvacet let s Firefoxem: stále bych neměnil

Webový prohlížeč Firefox v těchto dnech slaví dvacet let existence. Jsem s ním od počátku až na drobné přestávky, kdy jsem mu byl nevěrný. Ostatně, kdo občas nezhřeší, že. Pojďme si zrekapitulovat, čím si Firefox za ty roky prošel a co mě v jeho historii zaujalo.

Jak uložit webovou stránku z příkazového řádku

Existuje celá řada způsobů pro ukládání webové stránky do offline souboru. Některé se omezí čistě na HTML, což se hodí třeba pro účely scrapování textového obsahu, jiné ukládají i všechny obrázky a stránku jste pak schopni zobrazit 1:1 i bez internetového připojení.

Google Alerts / Upozornění Google jsou fajn pomůcka pro sledování konkurence i zmínek o vás

Jak sledujete informace o tom, co vás zajímá? Možná máte nějaký monitoring brandu, sledování zmínek svého jména či názvu projektu, v případě větší firmy možná využíváte služeb PR či mediální agentury a sledujete informace v médiích. Pro základní monitoring a upozornění na online zmínky lze přitom použít bezplatný nástroj od Google.

Proč používat Feedly nebo jiné RSS čtečky

RSS čtečky jsou pohodlným nástrojem pro sledování novinek na webu. Nemusí jít jenom o nové články. Přes RSS lze sledovat inzeráty, komentáře nebo třeba nabídky v aukcích. Podívejme se, jak to funguje a co nabízí jedna z nejpopulárnějších RSS čteček, služba Feedly. Koukneme i na další alternativy.

Jak jsem hledal to správné řešení pro svou wiki

Spektrum informací, které musím udržet v hlavě, je čím dál širší a některé problémy vyžadují tak specifickou posloupnost kroků, že vzpomínat nebo zkoušet metodou pokus omyl, není efektivní. Nastal čas postavit si vlastní wiki, neboli databázi znalostí. Pustil jsem se tedy do hledání vhodné platformy pro tento úkol.

Jak na vlastní konverzní události v Google Analytics 4

Google Analytics 4 umožňují definovat vlastní konverze. Události, které s nimi souvisejí, umí vyhodnotit jako konverzní. A přestože to tak na první pohled nevypadá, řadu těchto událostí jste schopni definovat přímo v rozhraní GA4 bez toho, že byste si museli vzít na pomoc Google Tag Manager.
reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru